Zapraszamy na:
CERTYFIKOWANE SZKOLENIE DLA SPECJALISTÓW:
pedagogów, psychologów, nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, wychowawców ośrodków szkolno-wychowawczych i innych placówek wsparciowych organizowane przez Fundację EmocJa w ramach Lubelskiego Instytutu Emocji.
„Certyfikowany praktyk treningu kompetencji emocjonalno-społecznych KES”
W EFEKCIE UCZESTNICY SZKOLENIA:
- poznają wpływ emocji na proces uczenia i nauczania,
- poznają sposoby wspierania dzieci i młodzieży w rozwoju emocjonalno-społecznym,
- uświadomią sobie wpływ emocji na funkcjonowanie ucznia w szkole lub innej placówce,
- pogłębią wiedzę na temat wspierania ucznia w budowaniu poczucia własnej wartości i stabilności emocjonalnej,
- uświadomią sobie potrzebę edukacji emocjonalnej dzieci jako profilaktyki zdrowia psychicznego.
Lubelski Instytut Emocji założony przez Fundację Rozwoju Świadomości Emocjonalnej EmocJa powstał w roku 2024 jako przestrzeń dla specjalistów, którzy chcą doskonalić swój warsztat i rozwijać swoje kompetencje emocjonalno-społeczne, tak aby wspierać dzieci i młodzież w budowaniu ich stabilności psychicznej.
Jesteśmy zespołem, który od 2017 roku specjalizuje się w pracy z dziećmi, młodzieżą, rodzicami i nauczycielami. Opracowaliśmy autorskie programy skierowane zarówno do dzieci, młodzieży jak i rodziców/opiekunów i nauczycieli (szkoleniowe rady pedagogiczne) pomagające wspierać rozwój emocjonalno-społeczny dzieci i młodzieży. Od 7 lat stale realizujemy je w szkołach, przedszkolach oraz na popołudniowych warsztatach. Prowadzimy również indywidualne konsultacje dla rodziców, terapie indywidualne dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Cyklicznie organizujemy konferencje, gdzie wspólnie z innymi specjalistami poruszamy tematykę związaną z rozwojem świadomości emocjonalnej dzieci i dorosłych.
Nasze programy zostały wysoko ocenione i zarekomendowane przez Liliannę Kupaj – Dyrektora Zarządzającego Szkołą Coachingu, autorkę, wykładowcę akademickiego oraz Lucynę Marcinkowską-Wróbel – psychoterapeutkę rodzin, certyfikowaną nauczycielkę Mindfulness-Based Stress Reduction. Rocznie obejmujemy szkoleniami około 700 uczniów oraz 300 dorosłych.
Wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnego świata edukacji, gdzie priorytetem jest budowanie stabilności emocjonalnej dzieci i młodzieży zapraszamy do udział w naszym szkoleniu „Certyfikowany praktyk treningu kompetencji emocjonalno-społecznych KES”.
Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów: pedagogów, psychologów, nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, wychowawców ośrodków szkolno-wychowawczych i innych placówek wsparciowych.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma certyfikat ukończenia treningu kompetencji emocjonalno-społecznych KES oraz pakiet materiałów do pracy z dziećmi i młodzieżą.
CELE SZKOLENIA:
- zdobycie wiedzy i umiejętności na temat wspierania dzieci i młodzieży w rozwijaniu kompetencji emocjonalno-społecznych (KES).
- poszerzenie samoświadomości emocjonalnej specjalistów tak, by mogli skutecznie kształtować zdrowe postawy społeczno-emocjonalne dzieci i młodzieży.
- dostarczenie scenariuszy do prowadzenia 4 lekcji rozwijających kompetencje emocjonalne dzieci młodzieży.
- praktyczne zapoznanie się ze scenariuszami w pracy warsztatowej.
- dostarczenie kart pracy wspomagających rozwijanie samoświadomości emocjonalnej dzieci i młodzieży
CZAS TRWANIA SZKOLENIA:
Cztery dni: dwa 2-dniowe spotkania – każde spotkanie po 6 godzin zegarowych. W sumie 24 godziny.
MIEJSCE SZKOLENIA:
Pracownia EmocJa, Lublin, ul.Juradna 7
INWESTYCJA:
2200 zł
TERMIN ZAJĘĆ:
Edycja 1
9-10 listopada 2024 r., godz. 9.00-16.00
23-24 listopada 2024 r., godz. 9.00-16.00
Edycja 2
8-9 marca 2025 r., godz. 9.00-16.00
22-23 marca 2025 r., godz. 9.00-16.00
Opis potrzeb wskazujących na konieczność
edukacji świadomych emocjonalnie dorosłych
Z naszych obserwacji oraz rozmów z rodzicami i nauczycielami wynika, że większość dzieci i młodzieży ma trudności z radzeniem sobie z własnymi emocjami. Dzieci i młodzież borykają się z opanowaniem lęku przed niepowodzeniem i oceną, nie potrafią poradzić sobie ze stresem czy porażką, nie potrafią się skutecznie motywować, nie wiedzą w jaki sposób zapanować nad złością i gniewem. Obserwuje się częste przypadki agresji relacyjnej w zespołach klasowych i innych grupach rówieśniczych. Coraz częściej zdarzają się przypadki nerwicy szkolnej. Szacuje się, że co piąty nastolatek w Polsce ma objawy depresyjne. Polskie nastolatki (dziewczęta) są najmniej zadowolonymi młodymi ludźmi wśród rówieśników w Europie. W ciągu roku w naszym kraju samobójstwa popełnia tyle młodzieży, jakby zniknęła średniej wielkości szkoła.
Depresja to jeden z najpowszechniejszych problemów zdrowotnych wśród osób przed 18 rokiem życia. Jest to w dużym stopniu skutek braku umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami, stresem i agresją rówieśniczą.
Biorąc pod uwagę badania i obserwacje oraz wynikające z nich potrzeby opracowaliśmy autorskie szkolenie dla specjalistów, pedagogów, psychologów, nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, wychowawców ośrodków szkolno-wychowawczych i innych placówek wsparciowych, które pozwoli skutecznie wspierać dzieci i młodzież w rozwoju emocjonalnym.
ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:
W programie:
- Emocje w życiu człowieka
- Rodzaje emocji i ich pozytywna informacja.
- Komponenty występowania emocji.
- Emocje a potrzeby.
- Emocje a ich korelacja z ciałem.
- Inteligencja emocjonalna
- Komponenty inteligencji emocjonalnej.
- Samoświadomość jako trampolina do stabilności emocjonalnej.
- Akceptacja emocji i jej wpływ na budowanie zdrowych relacji.
- Mózg a przeżywanie emocji, jak zmienić perspektywę
- Trzy mózgi w jednym – Jak myślą dzieci?
- Mózg limbiczny/emocjonalny – Jak reagują dzieci, kiedy silne emocje biorą górę?
- Skupianie uwagi i koncentracja jako sposoby tworzenia nowych połączeń w mózgu.
- Mindfulness podstawą budowania stabilności emocjonalnej.
- Trudne emocje – jak pomóc dziecku w ich przeżywaniu
- Czemu służy i o czym nam mówi złość?
- Co może nam pomóc złościć się mniej?
- Strefy regulacji emocji.
- Komunikacja bez barier
- Bariery komunikacyjne.
- Komunikaty asertywne.
- Warunki zaistnienia efektywnej komunikacji.
- Emocje na TAK – praca ze scenariuszami 4 lekcji rozwijających kompetencje-emocjonalne dzieci i młodzieży
Warsztaty odbywają się w Pracowni EmocJa ul. Juranda 7 w Lublinie
Anna Zmysłowska
Prezes Fundacji EmocJa
Specjalistka od transformacji emocji i transformacji rodzin
Z wykształcenia mgr socjologii, coach ICI (International Association of Coaching Institutes), ukończyła Program Pomocy Psychologicznej Gestalt, w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt. Ukończyła trening MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction), jest nauczycielem uważności AMdM dla młodzieży na licencji Akademii Mindfulness Michaela Sandersona Sandersona, praktykiem Metody Kids” Skills – „Dam Radę!” oraz „Jestem z ciebie dumny!” – opartej na Podejściu Skoncentrowanym na Rozwiązaniach. Jest trenerem TUS (Treningu Umiejętności Społecznych) oraz TZA (Treningu Zastępowania Agresji). Od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą pomagając im rozwijać kompetencje emocjonalno-społeczne poprzez prowadzenie warsztatów grupowych jak i pracę indywidualną. Prowadzi również warsztaty dla rodziców i opiekunów- “Szkoła Uczuć”, której jest współtwórczynią i realizatorką oraz szkoleniowe rady pedagogiczne dla nauczycieli. Specjalizuje się w pracy z kryzysami, trudnościami emocjonalnymi i społecznymi u dzieci i młodzieży oraz u osób dorosłych. Od 2017 jest prezesem Fundacji Rozwoju Świadomości Emocjonalnej EmocJa, której misją jest rozwijanie samoświadomości, nauka rozpoznawania potrzeb, wartości i akceptacji emocji przez ludzi w każdym wieku.
Agata Lamch
Wiceprezes, trener Fundacji, nauczyciel Nieszkoły
Moja praca to wielka pasja, która przynosi mi radość i satysfakcję.
W Fundacji EmocJa prowadzi szkolenia i warsztaty dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych (rodziców, nauczycieli, kobiet). Prowadzi konsultacje rodzicielskie oraz procesy coachingowe. Z wykształcenia jest coachem (stacjonarne Studia Podyplomowe na kierunku Coaching i Mentoring na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie akredytowane przez Izbę Coachingu 2021 r. – 2023 r. ) oraz trenerem rozwoju osobistego (roczna szkoła trenerów organizowana przez Ośrodek Rozwoju Edukacji i Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie 2014- 2015.) Ukończyła studia na Uniwersytecie Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie i uzyskała tytuł magistra filologii polskiej w 2000 r. Przez 20 lat pracowała w szkole jako nauczyciel i wychowawca klasy ( nauczyciel dyplomowany od 2010 r. ). Przez wiele lat była Mentorem w Nauczycielskiej Akademii Internetowej CEO szkoliła nauczycieli szerząc ideę oceniania kształtującego oraz wprowadzając innowacyjne nauczanie. Obecnie jest nauczycielem w NIESZKOLE- placówce edukacyjnej prowadzonej przez Fundację RŚE EmocJa w Lublinie. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu rozwoju osobistego oraz pracy z dziećmi i rodzicami między innymi: Ocenianie wspierające rozwój ucznia, Praca z uczniem z deficytami uwagi, Praca z dzieckiem z ADHD, Praca z dzieckiem autystycznym, Praca z dzieckiem z Zespołem Aspergera, Trudne zachowania ucznia, Współpraca z rodzicem dziecka, Kursy pisania kreatywnego- 3 stopnie, Działania artystyczne, Arteterapia, Mediacje.